Showcases

BNR Mobility Week

In het kader van de Mobility Week 2017 was BNR Nieuwsradio op zoek naar unieke locaties die de naam van die week eer aandoen. Eén van deze locaties was de reclamemast langs de A27 Houten,  vanwege het hoge aantal passanten dat daar dagelijks langs rijdt.

 

Een uitzending buiten de BNR-studio houden, is niets nieuws. Echter werd de LIVE uitzending van presentator Roelof Hemmen óp de reclamemast gedaan. Meerdere sprekers over de onderwerpen Filevorming, Wegtransport en Infrastructuur hebben op deze middag de mast beklommen en vertelt over de problemen en mogelijkheden die het toenemende verkeer op de weg met zich meebrengen.

 

Deze case valt onder de categorie ‘Specials’. De LIVE uitzending van BNR óp onze reclamemast langs de A27 Houten geeft goed weer dat de mogelijkheden van een reclamemast vrijwel onbegrensd zijn.

Bekijk de video

Transavia

In de wintermaanden gaat men graag op wintersport. Helaas is het tegenwoordig niet meer zeker dat er sneeuw ligt op de wintersportbestemming. Transavia wilde graag iets doen aan deze sneeuw-onzekerheid. De luchtvaartmaatschappij vliegt naar alle populaire wintersportbestemmingen en heeft daar in samenwerking met NMPI, Outmove & MyAdbooker een interessante campagne van gemaakt.

Tijdens de wintermaanden van 2016 werd namelijk op de reclamemasten van Beyond Outdoor op basis van real-time data aangegeven wat de sneeuwhoogte is op populaire wintersportlocaties.

Zo kon men, tijdens de files, wegdromen over een witte kerst in het buitenland of een lekker weekje wintersporten op een sneeuwzekere locatie!

Filedier

In de zomer van 2016 is de Verkeersonderneming een campagne gestart om forensen in regio Rotterdam de spits te laten mijden. De campagne genaamd ‘Wild van de Spits’ hield in dat forensen op een speciale website konden aangeven dat ze een half jaar lang bepaalde trajecten in en om Rotterdam zouden mijden. Via een persoonlijke pagina werd bijgehouden welk budget de forensen bespaarden door de trajecten niet te rijden tijdens de spitsuren.

 

De totale campagne op de reclamemasten van Beyond Outdoor zou een maand duren. Hierna zou er geëvalueerd worden of een eventuele extra inzet van de reclamemasten nodig zou zijn.

Het antwoord daarop? Nee! Na twee weken al kreeg Beyond Outdoor een belletje met de vraag of de uiting van de reclamemasten kon worden gehaald. Het maximum aantal inschrijvingen was namelijk al bereikt!

 

Zo zie je maar, adverteren op reclamemasten werkt.

Radio 538

Nederlands bekendste radiospel ‘Win met de Zin’ is onder de luisteraars én niet-luisteraars van Radio 538 erg populair. Toen dit spel na enige tijd van afwezigheid weer zijnn rentree maakte op de radio, wilde Radio 538 dit aan een groots publiek bekend maken en daarbij zorgen voor extra betrokkenheid.

In samenwerking met Beyond Outdoor is Radio 538 een campagne gestart waarbij de prijzenpot van het radiospel live gekoppeld werd aan de digitale reclamemasten van Beyond Outdoor. Zodra de jackpot boven de € 10.000 kwam werd de actuele stand live gecommuniceerd via de reclamemasten. Op de momenten dat de jackpot onder de € 10.000 stond werd een algemene uiting gecommuniceerd voor de branding van het radiostation en het spel.

Op deze manier bereikte Radio 538 niet alleen hun luisteraars maar enthousiasmeerde ze ook passanten door heel Nederland!

Axians

ICT-specialist Axians onderscheid zich door haar klanten en partners meer dan alleen technische uitmuntendheid te bieden. De menselijke factor is leidend in hun aanpak. En dat kan Beyond Outdoor alleen maar bevestigen.

Begin 2017 werden dankzij een nauwe samenwerking met Axians de reclamemasten van Beyond Outdoor ingezet om de landelijke naamsbekendheid van Axians te vergroten.

In Q3 van 2017 ging het zo goed met Axians dat er met dezelfde prettige en nauwe samenwerking een wervingscampagne is opgezet voor de Axians locatie in Capelle a/d/ IJssel. Masten in en om de steden Rotterdam en Utrecht zijn ingezet om nieuwe medewerkers te werven. Op drukke uren werden afwisselend uitingen ingezet voor de werving en branding van Axians.

Velux

Ah lekker, zon! Zwembroek aan, handdoek mee, kids in de auto en op naar het strand! Maar vergeten we niet wat? Tijdens de zomermaanden kan de temperatuur flink oplopen in huis. VELUX, importeur van dakramen, daglichtsystemen en aanverwanten, heeft in de zomer van 2017 gekozen voor een dynamische campagne. Deze werd ingezet op het moment dat het kwik boven de 20°C steeg. Werd het in de buurt van de reclamemasten van Beyond Outdoor warmer dan 20°C, dan werd de campagne meegenomen in de loop. Op deze manier adverteerde VELUX op de meest relevante momenten en werd er optimaal omgegaan met marketingbudgetten.

 

Deze vorm van media-inkopen wordt steeds vaker ingezet. Adverteerders willen hun budgetten zo efficiënt mogelijk besteden.

Staatsloterij

Hoe brengt een organisatie als de Staatsloterij een trekking zo effectief mogelijk, bij zo veel mogelijk mensen onder de aandacht? Door de kracht van meerdere massamedia te bundelen! Voor de trekking van zowel 1 juli als die van 1 oktober heeft de Staatsloterij besloten om de reclamemasten van Beyond Outdoor te ‘syncen’ aan de radiocampagne die tegelijkertijd liep. Op het moment dat een radio-commercial van de Staatsloterij uitgezonden werd, was een uiting van de Staatsloterij ook te zien op de reclamemasten van Beyond Outdoor. Deze manier van real-time adverteren waarbij de audio- én visuele campagne elkaar versterken, vergroot de impact van de boodschap.

 

Meer weten over het realtime syncen van een radiocampagne aan een outdoor campagne? Neem contact op met een van onze specialisten.

Proud member of

Contactgegevens

T. 010 – 307 06 96
E. info@beyondoutdoor.nl

Kantoor ma-vr: 09.30 – 17.30 uur

© 2015 - 2018 Beyond Outdoor